Bonjour!


Jag tänkte alltså börja blogga igen nu när jag är mammaledig och har endel dötid över..
Jag skall försöka att inte bli allt för upprymd och besatt av mitt barn och skriva om hennes konsistens på avföringen och hur fantastiskt  långt före hon är i utvecklingen ..


Den 19 februari, knappt en vecka innan bf valde hon att titta ut, Lilou Alma Eugenia rullgardina efraimsdotter... nejdå men Lilou är iallafall hennes tilltalsnamn och vi uttalar det Lilo..som Lilo och stitch inte Lilouuuu som en fransk älskarinna. Jag vet att stavningen gör en förvirrad men Älskade A vägrar att stava det utan u på slutet då han tycker att det blir för kort. 

Våra andra alternativ var Elise och Juni, men ni som känner mig vet ju att vår katt heter Felice och jag tycker det är lite obehagligt att döpa bebisen till Elise.. lite som om vi tror att hon och katten är syskon och att deras namn ska passa bra ihop hahah. Juni försökte jag få igenom in i det sista men Älskade A tyckte att det lät som 80-tals efterätten Gino.. Min plan var att när förlossningen väl var över skulle jag nyförlöst titta med svag blick och väsa: visst ska hon heta Juni..  
Men detta glömdes som bort när hon väl var ute, vilket iochförsig var rätt tur eftersom jag inte riktigt var vid mina sinnes fulla bruk efter lustgasen och hade i princip kunnat föreslå Majbjörn som tittalsnamn.  Nedan finner ni en bild på henne... jag har ju en störning som gör att jag alltid tycker att folk är lika någon annan och tycker förövrigt att Lilou är lik gudfadern här.





Kommentarer
Postat av: Emilie-Mamma till Liam och gravid (skåne85)

Haha härliga du... Skratta igenom ditt inlägg. :)

2012-03-16 @ 21:04:20
URL: http://grese.blogg.se/
Postat av: Emilie-Mamma till Liam och gravid (skåne85)

Ja härligt att vakna ny badad i mjölk varje morgon, haha ja det tar tid innan mjölken försvinner helt, kommer ihåg det med första sonen !

Tack, det är så härligt nu när dom fäster blicken på en och ler lite mer medvetet.

Måste erkänna att Lilou faktiskt liknar gudfadern på det fotot lite hihi nu vet jag ju att hon inte alltid ser ut så (tur det) och är verkligen jätte söt.

2012-03-16 @ 21:22:52
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0